Sedan 60-talet har Gran Canaria varit ett av världens mest populära resmål, och 50 år senare består svenskarnas kärlek till resmålet. För att möta resenärernas behov och säkerställa rätt produkt till rätt målgrupp satsar Apollo i år på ännu tätare samarbete med lokala experter.

– För en del är Gran Canaria en ny pärla medan andra ser ön som sitt andra hem – och dessa olika målgrupper har såklart olika förväntningar och behov. De som reser till Gran Canaria mer regelbundet vill ha mer genuina hotell, och hälsa på familjen de lärt känna som driver bodegan runt hörnet. Som researrangör vill vi naturligtvis kunna möta alla dessa behov, säger Jennie Boström, PR & Social Media Manager.

Istället för att satsa på att bygga egna stora hotell har Apollo en tradition av täta samarbeten med lokala och engagerade hotellägare och hotellkedjor. Resultatet har blivit ett brett utbud av hotell för alla åldrar och smaker – från handplockade boutiquehotell till lyxiga koncepthotell och resorts.

En av Apollos samarbetspartners är den välkända spanska hotellkedjan Lopesan. Kedjan har idag 11 olika hotell, varav 10 på Gran Canaria. I vinter blir det exklusiva hotellet Lopesan Baobab Resort i Meloneras Apollos nya familjehotell.

– Vi väljer lokala samarbetspartners eftersom de är de verkliga experterna på resmålet. Via dem har vi utökat vår kunskap och därigenom också kunnat utveckla genuina och breda hotellerbjudanden med något för alla smaker, och det är vi mycket stolta över, säger Jennie.